Cross Country Survival 2008

Pohár konstruktérů

 

Pohár konstruktérů je neoficiální soutěž mezi členy CCS teamu. Vítězem se stává ten, kdo má za celou cestu jednoho ročníku co nejméně poměrných oprav (dle jejich závažnosti) na svém stroji.
Vítěz ročníku je samozřejmě odměněn bezcenými cenami od ostatních členů CCS teamu, ale především si celý rok užívá uznání ostatních členů a svého okolí, že právě jeho stroj byl tak spolehlivý.

V předchozích ročnících naši veteráni mnohokrát dokazali, že konstruktéři zvolili jednoduché, ale zato spolehlivé řešení a potvrzuje se tak pravidlo v jednoduchosti je síla.

V loňském roce 2007 bezkonkurenčně vyhrál stroj Stadion S11 v sedle s pilotem Ondrou, který neměl žádnou vážnou závadu, během cesty se provádělo pouze standardní doseřizování a čištění.


Letošní ročník 2008 je teprve v plenkách, ale již se začínají rýsovat první odpadlíci. Ondro, letos to asi nevyhraješ!...i když CCS 2008 ještě neskončil a možná ještě budeme překvapeni. V diskuzi mužete psát své tipy na vítěze, případně jakkoliv podpořit nebo motivovat svého favorita (sliby, výhružky, úplatky, nabídky apod.)


Vyhodnocení poháru konstruktérů

Letos poprvé byl boj o první a druhé místo velice těsný. Ale shodli jsme se na vítězství Milanova Mustanga, který se sice zastavil v ulicích Regensburgu, ale stačil drobný zásah v podobě vyčistění svíčky a kontaktů přerušovače. To samé bylo provedeno i v Alpách, jinak nic. Martinův Stadion S22 za celou cestu nepotřeboval jediný zásah do motoru, pouze mu musela být vyměněna šlapka, která byla na odletu. Tady jsme usoudili, že taková prkotina mohla být příčinou dost nepříjemné a nebezpečné situace, kdy by v krizové situaci šlapka opravdu odpadla. To se stalo hlavním důvodem, proč se S22 dostala na druhé místo (ale opravdu jen o fous). Ondrův Stadion S11 loňské vítězství v Poháru konstruktérů neobhájil. Léty provozu vyběhaný karburátor působil problémy jak na začátku, tak i na konci cesty. Další příčinou závady se stala ztráta nýtu spojujícího jediné dvě součásti záchytu reakce zadní brzdy, následkem čehož došlo k nekontrolovatelnému zablokování zadního kola a deformace všeho v jejím okolí (samotný záchyt reakce, brzdový štít, ovládání brzdy a zadní blatník). Vše bylo taknějak opraveno a fungovalo až do posledního dne cesty, kdy došlo opět k problému se záchytem reakce - zdeformoval se ještě víc. Takže gratulujeme vítězi !